Aldersgrenser

Sommeren 2015 ble regelverket for aldersgrenser på kino endret slik at også filmklubbene skal infomere om og kontrollere aldersgrenser for film. Samtidig ble aldersgrensene som brukes endret. Info om den nye inndelingen finner du her.

Bodø Filmklubb har en aldersgrense for medlemskap på 15 år. Det vil være denne aldersgrensen som vil være gjeldende for de visningene som vi selv arrangerer. Skulle en film ha 18års-grense vil vi særskilt merke vår informasjon om filmen med dette og kontrollere aldersgrensen i døra.

Aldersgrensene for våre samarbeidsvisninger med Fram kino vil bli håndhevet av Fram kino på vanlig måte. Vår aldersgrense for medlemskap er her uten betydning.

Filmene som vises i Stormen vil være merket med aldersgrense. Her vil det ved behov bli utført kontroll av aldersgrense i døra.