Better Things

Regi: Duane Hopkins, Skuespillere: Che Corr, Jane Foxhall, Rachel McIntyre, Tara Ballard, Kurt Taylor, Freddie Cunliffe, Nasjonalitet: England 2008, Språk: Englsk uten norsk tekst, Lengde 1 t 33 min

Råsterkt innblikk i livet på landet i England, hvor en hel generasjon synes å dope seg til døde

Vi i filmklubben liker som nevnt å vise nyere europeisk film. Dette semesteret har vi gleden av å vise debutfilmen til Duane Hopkins. Filmen fikk stor oppmerksomhet når den hadde premiere i England i 2008, og Hopkins er spådd en betydelig kariere som regissør. Dette er en film om indre smerte: en av karakterene har mistet kjæresten i en overdose, en annen tør ikke gå ut av huset, et par lider av separasjonsangst, mens et annet par opplever den sanne kjærligheten i en ekstrem smertefull form. Inntrykket av realisme forsterkes ved at alle skuespillerne er amatører og mange av dem tidligere narkotikamussbrukere.

Regissøren studerte kunst før han begynte å lage film, noe som vi kan se av filmingen. Kameraet er urørlig og fokusert, til tider poetisk. Legg merke til hvordan lyden er brukt i filmen!

Trailer