Midnight Special

Jeff Nichols film fikk dessverre ikke ordinær kinodistribusjon her i landet. Tatt i betraktning suksessen som Netflix har med Stranger Things kunne det egentlig ha vært verdt et forsøk. Som serien har Midnight Special klare referanser til 1980-talls John Carpenter og Steven Spielberg filmer.

Nichols er mannen bak fantastiske filmer som Mud og Take Shelter (begge har vært med i tidligere filmklubbprogrammer). Han er nå en av amerikansk films store uavhengige filmskapere. Tatt i betraktning at Midnight Special på utsiden er en Science-Fiction fortelling kan man ikke se bort fra at Nichols en vakker dag redder amerikansk sjangerfilm ut av superheltgrøfta.

Midnight Special er mest av alt en far-sønn fortelling med eminente Michael Shannon i hovedrollen. Den burde så absolutt oppleves på kino.

Omtale.

Trailer.