The Ordinaries

Bodø filmklubb feirer 20 år! Fram kino feirer 115 år med kinodrift i Bodø!! Sammen lager vi fest lørdag 16. desember!

Gratis for aktive medlemmer - Alle andre: inngang kroner 20,-

Originaltittel: The Ordinaries

Varighet: 2 t

Tyskland 2022

Originalspråk: Tysk

Tekster: Engelsk

Regissør: Sophie Linnenbaum

Alder: ungdom, 12 år

En svært underholdende science-fiction parabel som er full av ideer fra filmhistorien

Sophie Linnenbaums debutfilm er den perfekte gaven til alle som er glad i film. The Ordinaries blander sjangerelementer fra science-fiction, coming-of-age-drama og satire og forteller historien om en verden som er preget av filmkategorier.

Paula ønsker å leve et glamorøst liv som hovedrolle, med sin egen historie, spennende scener og mye musikk - i motsetning til moren, som sitter fast i bakgrunnen som en birolle med begrenset dialog og mangel på følelser. Derfor ønsker Paula å studere på skolen for hovedkarakterene, for å bevise at hun har det som trengs for å være en overbevisende hovedrolle. Hun er best i klassen i cliffhanging, hun kan drive med sakte film og panikkartet skriking, men så langt har hun ikke klart å vekke følelser. På jakt etter ekte følelser vandrer hun inn i filmbransjens underverden, inn i sumpene til de foraktede outtakes i utkanten av samfunnet. Men i stedet for grusomme opprørere møter hun elskeverdige karakterer, feilaktige tagninger som lever i konstant frykt for å bli kuttet ut av manuset. Paula begynner å stille spørsmål: om seg selv, om hennes rolle i historien, og om de som forteller historiene.

Eksklusiv visning i Bodø! Med støtte fra Goethe-Institut Norwegen.