The Zero Theorem

Regi: Terry Gilliam
Manus: Pat Rushin
Medv: Christoph Waltz, Matt Damon, Ben Whishaw, Tilda Swinton, David Thewlis, Mélanie Thierry, Lucas Hedges
Romania / USA, 2014
Språk: Engelsk tale
Lengde: 105 min
Format: DCP - Utleie Norsk Filminstitutt

Ny fremtidsvisjon fra Terry Gilliam

En hver filmklubb med æren i behold vil gjøre alt den kan for å få Terry Gilliam sine filmer på et kinolerret - det er her de hører hjemme.

Gilliams siste film “The Zero Theorem” får ikke ordinær kinodistribusjon i Norge. Heldigvis får vi tilgang til en kinokopi av filmen og åpner høstsesongen med denne godbiten for alle fans av Gilliam.
Vi takker Tønsberg Filmklubb som tok initiativ til å importere filmen til Norge.

En sosialt dysfunksjonell dataprogrammerer forsøker, gjennom å løse et komplisert matematisk problem, å komme til bunns i det store spørsmålet om den menneskelige eksistens. Han er på randen av gjennombruddet, men blir til stadighet avbrutt i arbeidet. Blant distraksjonene er en forførende femme fatale, hans mystiske sjef kalt Management og sistnevntes tenåringssønn.

Mer info om filmen og trailer finnes her