Tirsdagsfilm - 020517

1980-tallets store ungdomsfilmskaper John Hughes (Breakfast Club) laget i 1986 denne udødelige komedien om alle skoleskulkernes helt: Ferrys Bueller.
Filmen følger Ferris Bueller, som bestemmer seg for å skulke skolen og tilbringe dagen i downtown Chicago. Med seg har han kjæresten og bestekameraten Cameron), som han mener trenger en fridag fra alt slitet og heller burde oppleve livet. Imidlertid har han allerede veldig mye fravær, og han står i fare for å bli avslørt av både foreldrene, søsteren og ikke minst rektor Rooney, som har vært på jakt etter Ferris i lengre tid. Hva som følger er en leksjon i oppfinnsom skulking og en god dosis livsfilosofi.

På grunn av vilkår i lisensavtalen kan hverken biblioteket eller filmklubben legge ut et konkret program på internett som viser nøyaktig hvilken film som skal vises. Konkret filmtittel vil bli annonsert internt i biblioteket.